تـک ســوار ســیــاهــی هــا


سلام

همین چند ثانیه ی پیش که من در حال نگارش این متن بودم نوزادی پا به این دنیای سیاه و سپید گذاشت و بذری دیگر در درون این جامعه کاشته شد ، آری کودکان بذرهای از خاک بیرون زده ی این مرز و بوم هستند ، این بذرها از آدم های غر غرو بیزار خواهند بود آدم هایی که به همه چیز نقد دارند و ژست روشن فکری دارند و نهایت صدای طبل توخالی شان نچ و نوچ کردند هست آدمایی که هیچ وقت دست به قلم نبردند تا سهم هر چند کوچکی در فرهنگ سازی و ارثیه های فرهنگی داشته باشند 

خیلی از افراد در مراسم های عزاداری به لیوان های ماتیکی و چای های نصفه در لیوان ها نقد دارند اما کمتر کسی سیاهی ها را به رقص قلم در می آورد ، همین نگاه کردن ها و غرغرهایی که نوشته نمیشن و علت نوچ نوچ هایی که فقط اطرافیان میشنوند و قدمی از قدم برای فرهنگ برنمیداریم از بذرها چه توقعی خواهیم کرد ؟‌؟؟ 

افرادی که اعدام را حرکتی خشونت آمیز می پندارند اما کودک شان بازی های خشونت آمیز می کند و یا با نیشی تا پارگی بنا گوش با کودک شان برای دیدن صحنه ی ذبح یک گوسفند بینوا آرنج در پهلوی دیگران می زنند !!!! کاش مارکو پس از سال ها به شهر خود بازنمیگشت و به وطن ما می آمد و فازهایمان را با رسم شکل سیاهه می کرد ، مرگ مرگ است چه انسان چه یک حیوان بینوایی که برای زنده ماندن تلاش می کند ، فازمان چیست وقتی خبری از حیوان آزاری پخش میشود لب به دشنام و گور به کور کردن اموات خاطی باز می کنیم ؟‌ مگر غیر از این است که والدین او با سهل انگاری یا عمدی دریچه های ظهور عشق و عواطف به چشم هایش را با حمام خون در خیابان ها کور کرده اند ؟ 

چشمی که به خون عادت کند قصی القلب میشود ، بی عاطفه میشود ، با مراقب کردن از نگاه های کودکانمان از حیوان آزارها و نفرین سازها کم کنیم ، فاتحه و خدا بیامرزی و خرما و کیک یزدی پیش کشمان 


MARYAM MARIANA ۱۰ لایک
همراز دل

سلام

عزاداری‌هاتون قبول حق

نقش تربیت و مراقبت از کودکان خیلی تو ساخت یه جامعه مؤثره تا یه کودک درست رشد نکنه هیچ جامعه‌ای به سمت پاکی سوق پیدا نمی‌کنه و باید فاتحه اون جامعه رو از همون اول خوند. متأسفانه بعضی از والدین‌ها یا آگاهی کافی ندارند، یا نسبت به این امر مهم سهل‌انگاری می‌کنن و اجازه می‌دن بچه‌شون عین یه گیاه هرز به طور خودرو رشد کنه بدون هیچ توجه و رسوندن مواد مناسبی.

هر دو این دسته از والدین نتیجه کارشون خرابی آینده‌ای که وقتی زمانش می‌رسه از بد بودنش، پر می‌شن از گلایه و سرزنش که چرا اینطور شده و اونوقت هم به جای مقصر دیدن خودشون می‌گردن تا تقصیرات رو بندازن کردن یکی و خودشون رو از عذاب وجدان یا چیزایی از این دست راحت کنند. 

هیچکس نباید اجازه بده چشمای پاک بچه‌ها خیلی از صحنه‌ها رو شاهد باشه.

تو اسلام هم خیلی تو تربیت بچه‌ها به نقش پدر و مادری تأکید شده اما کو گوش شنوا:( 

سلام 

همچنین 
کاملا موافقم ، واقعا بعضی از والدین تو ابتدایی ترین تربیت و آموزش موندن. اما به خاطر اینکه طبق اصطلاح خودشون جنس شون جور باشه بچه دوم و سوم رو میارن که فقط آه و حسرت نداشته باشند البته این حرف من نشان دهنده ی موافقت من با تک فرزندی نیست
یکی ار اقوام ما بچه فوق العاده کثیف و خانه خراب کنی داشت جوری که در سن ۴ سالگی روی فرش نه دوست دیده و نه دشمن دیده ی خواهرم دستشویی کرد ، این دیگر ابتدایی ترین آموزشی که گردن والدین هست وقتی نمیتونه درست از جسم بچه مراقبت کنه چه جوری میخواد از روح و احساس بچه مراقبت کنه !!!!! 
ثمره ی فرزندآوری همین والدین حیوان آزاری و مردم آزاری و از آن ها بدتر تصویر برداری از صحنه ی قتل و غارت و این حرفا میشود !!!! 
بله اما کو گوش شنوا 

غلامرضا ...

سلام...

تسلیت این ایام.

لایک.

یاعلی

سلام ...

ممنونم ، همچنین 
مرسی .
علی یارتون 

حامد سپهر

سلام عزاداریهاتون قبول ایشالا

راستش من یه جایی از این حرکت نقد نوشتم ولی دوستان گفتن توی احادیث اومده تنها حیوانی که با ذبح کردن تعدادش بیشتر هم میشه گوسفنده،! نمیدونم این از کجاست ولیذبح کردن جلوی چشم بچه ها یجور رواج خشونته به نظرم

سلام خیلی ممنونم ، همچنین 

خب این یه چیز طبیعی هست دیگه انسان می میره و باز انسان متولد میشه ، گوسفندها هم تولید مثل می کنند دیگه 
بله کاملا موافقم ، نباید چشم و ذهن بچه ها به پاشیدن خون با فشار و دست و پا زدن گوسفند عادت کنه ، این بی رحمی میاره ، این صحنه ها ناراحت کننده ست خصوصا برای بچه ها 

امید شمس آذر

یعنی شما قربانی کردن رو مصداق خشونت میدونید؟

از نظر شما صحنه ی جون کندن انسان یا حیوان خشونت آمیز نیست ؟ وقتی بحث جان کندن در میان باشد چه انسان چه حیوان بله ، باعث میشه چشم پر بشه و قلب و احساس بی تفاوت 


امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

من یه بار در کودکی تو مراسم عروسی دخترعموم ذبح گوسفند رو دیدم، هنوز از یادم نرفته، خیلی بچه بودم،انقد که یادم نیست عروسی کدومشون بود، ولی خون گوسفنده هنوز تو ذهنمه

البته ناگفته نماند که من تو عروسی گم شدم،وگرنه والدینم مراقب این چیزا بودن

آخی چه صحنه ی بدی و چه حال بدی 

تحمل این دو تا که هیچ ربطی هم بهم نداره خیلی برای یک کودک سخته ، خدا رحم کرده بهتون ، البته اون موقع ها امنیت بالایی وجود داشته مثل الان که نبوده 

امید شمس آذر

یعنی همه باید گیاهخوار بشیم؟

من گیاهخوار هستم و اصلا نمیتونم ببینم که از لا به لای اون همه خون گوشت بردارم بزارم روی پلو 

اما من به همه افکار و عقایدها احترام میزارم هر کسی گوشتخوار هست گوشت بخوره اما دیدن صحنه ی ذبح که برای هر کسی پیش میاد توصیه م اینکه نگاه نکنند این نگاه نکردنه دلیل داره و مربوط به جامعه ی آینده ی ما هست نمیدونم متاهل هستید یا مجرد ، آینده مربوط به کودک ما میشه جایی که قراره بچه هامون زندگی کنند کنار بچه های دیگه 
ما نمیتونیم حقیقت رو کتمان کنیم ما خیلی خشن هستیم و این نباید به نسل بعدی منتقل بشه 
داعشی ها داعشی به دنیا نیومدند آروم و نم نم بی تفاوت شدند ، چشم ها تنها عضوی هستند که عادت کنند بد هست 

امید شمس آذر

من به عقاید همه احترام میذارم، ولی بشر گیاهخوار خلق نشده.

همه ی سبک غذایی ها قابل احترام هستند ، تو این پست بحث سر اینکه گوشت بخوریم یا نخوریم نیست درباره ی آثار دیدن ذبح صحبت می کنیم 

Mohsen Farajollahi シ

این یکی از اون بحث های سخت هست :) از اونا که نمیتونم دقیق بگم چی درسته و چی غلط!

چیزی که جدای از بحث اصلی هست مربوط به کشتن حیوانات برای رفع نیاز های خودمون هست. میدونم تصور این که حیوان به اون مظلومی خونش به زمین ریخته بشه تا ما یک وعده چلو کباب بخوریم یک وعده آبگوشت برای شام هم کله پاچه یکمی ناعادلانه به نظر میرسه (برای بعضیا البت :)) ولی خب هیچی نمیتونه مثل گوشت وعده غذایی آدم رو پر کنه! بچه دکتر به دنیا نیومدم ولی خب فرق افرادی که گوشت میخورن و نمیخورن رو کامل میبینم :) بگذریم. حرفم اینه ما هرچقدر هم متمدن باشیم هنوز تو حیات وحیشم. یعنی جایی که اگر گوسفند رو تکشی یا یک حیوان دیگه میخوره یا میمیره خاک میشه. چرخه حیات اینطوریه قوی ها ضعیف ها رو از بین میبرن. 

 

ولی خب بحث اصلی: با اینکه حیوانات تو بغل خیابون کنار جوب آب جلوی بچه ها ذبح نشن کاملا موافقم. چون از قضا وقتی بچه بودم شاهد بودم بزی که بدست خودم بزرگ و تربیت شده بود ذبح میشه! حقیقتش اصلا خاطره خوشی ندارم. هر بار گوسفندی ذبح میکردن تمام تلاشم رو میکردم که نگاه نکنم. از این گذشته معابر واقعا کثیف میشدن! یک هفته طول میکشید تا جوی های کف آلود تقریبا تمیز بشن. خلاصه چندان با ذبح کنار جوی موافق نیستم.

دوران بچگی واقعا دوران سختی هست. چیزایی هست که باید دیر یا زود یاد بگیرن ولی نمیشه بهشون یاد داد. یکیشون همین این ماجرا هست. این که چیز های اطراف اونطوری که فکر میکنیم نیست. اینکه هر آقا یا خانمی که باهات مهربون هست ممکنه واقعا تو رو دوست نداشته باشه و حتی ازت سوء استفاده کنه (بچه دزدی و این چیزا) و خیلی چیز های دیگه. اینکه بچه باید با این چیز ها مواجه بشه یا نه تو حیطه من نیست ولی یک روزی باید مواجه بشه! خلاصش اینکه خودمم ندونستم موافقم یا محالف :/ اولش گفتم دیگه! از اون بحثاس که خیلی باید روش فکر کرد. و البت خشونت هم بخشی از انسانه. نمیشه انکارش کرد :) خوش باشین و سلامت!

آقا محسن من برگشتم وبلاگ قبلیم 

بله یک نوع بلاتکلیفی در نظرتون موج میزد 
من توی پست حرفی از گوشت خواری نزدم مغز کلام این بود که مراقب ریشه های کشورمون باشیم ، هیچ قاتلی قاتل به دنیا نیومده از یکجایی به بعد تو زندگیشون احساسات کم رنگ شده و بی تفاوت بودند شما یک سر به صفحات حوادث و سایت های حوادث بزنید به وفور می بینید که همسر کشی خواهر کشی و ..... به طور حتم کسی که از سلامت روان برخوردار باشه همچین کاری رو نمی کنه حتی اگر بدترین جفا رو هم در حقش کرده باشند ، تو فامیل ما یک خواهرکشی فجیعی زمان شاه اتفاق افتاده البته پدر و مادر و برادرا این کار و کردند ، میخوام بگم که هر کاری یک پیش نیازی لازم داره برای حیوان آزاری و .... مرگ احساس لازم هست کسی که احساساتش مرده باشه اون هم توسط پدر و مادرش که قرار بوده بهش یک دنیا عشق و محبت بدن لخته لخته خون جلوش ریختند چی براش باقی می مونه حالا هر چقدر هم پدر و مادرش توجیه و دلایل بیارند ،‌بعضیا میگن بچه حالیش نمیشه اتفاقا تنها کسی که خیلی حالیش میشه بچه ست 
خاطره ی ام شهر آشوب رو در همین پست بخونید در همین مورد من فکر نمی کنم خشونت جزئی از انسان باشه و این اجباری نیست در صورتی که مراقبت های لازم صورت بگیره 

سعید بیگی

سلام

به طور کلی با این مطلبتون کاملا موافقم. دیدن خون و صحنه های سر بریدن و جان کندن حیوانات انسان رو سنگدل می کنه. جایی فکر می کنم این مطلب رو خوندم که از نظر علمی هم ثابت شده.

خوردن گوشت مانعی نداره، اما تماشای خون و خون ریزی به نظر من جالب نیست. همیشه از دیدن صحنۀ سر بریدن فراری ام. برعکس بعضی ها که می دوند تا از ان فیلم بگیرند و بارها به ان نگاه کنند! مانا و نویسا باشید.

سلام 

کاملا موافقم ، خیلی تفاوت قابل لمسی  هست بین بچه ای که پدر و مادرش می بردنش پای صحنه ی اعدام با بچه ای که با روحیه ی لطیف بار اومده ، بچه ای که تو خاطراتش رنگ خون باشه و چشمان بی رمق یک حیوان در آینده چی میخواد بشه ؟‌ 
البته این موضوع هنوز جا نیفتاده و مردم اصلا این نکته رو رعایت نمی کنند حالا نه فقط مراسمات مذهبی بلکه در مراسمات خاکسپاری و عروسی هم دقت نمی کنند 
همین کثیف کردن خیابون هم نوعی مردم آزاری و بی فرهنگی هست ، تمام احما اعشای گوسفند رو کنار درخت رها می کنند میرن 😷

لوک خوش شانس

سلام خسته نباشید 

سلام 

آدرس قبلی هستم خداروشکر تونستم برم پنلم 

هلو کوک

آموزش آشپزی در هلوکوک!

holoocook.blog.ir

 

خوشحال میشیم مارو دنبال کنید!

سلام عزیزم 

با اون یکی وبم دنبال میکنم 

غریبه آشنا A

سلام عزیزم خوبی؟😘😊

لایک داره پستت ،عالی👍👍

سلام مرسی گلم ، تو چطوری  ؟ 

لطف داری

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
سلام
آدرس قبلی من http://doshize.blog.ir بود که متاسفانه ۸ شهریور سال ۹۸ صفحه ی ورود به بیان با اتصال شما خصوصی نیست مواجه شد و این منوال تا روز یکشنبه ادامه داشت صبح روز دوشنبه تصمیم گرفتم مرور گر crome را حذف و مجددا نصب کنم به امید اینکه با حذف مرورگر مجددا رمز و نام کاربریم ثبت شده هست و با نصب مجدد قطعا به پنل وبلاگم دسترسی خواهم داشت اما متاسفانه بیان باز شد اما دیگر از رمز و نام کاربری خبری نبود فورا به دو تن از دوستان بیانی اطلاع دادم و یکی از آن ها گفت که به بیان اطلاع داده و من چندین بار به بیان درخواست ارسال نام کاربری و رمزم را کردم که به این ایمیلم بفرستید اما خبری نشد ، از گزینه ی فراموشی رمز استفاده کردم و برای ایمیل فعلیم نام کاربری و رمزی را که قبلا ساخته بودم و بایکوت بود فرستاد و من ناچار شدم با دنیایی از خاطره و تجربه با وبلاگ پیشین وداع کنم و به وبلاگی جدید با تفاوت یک h بیایم
آخرین نظرات
محبوب ترین مطالب
تـک ســوار ســیــاهــی هــا
پدرم اصلا حالش خوب نیست ( ختم صلوات )
کـلـاه عـزت و تــمـدن
من به وبلاگ قبلی خودم برگشتما
پربیننده ترین مطالب
کـلـاه عـزت و تــمـدن
تـک ســوار ســیــاهــی هــا
پدرم اصلا حالش خوب نیست ( ختم صلوات )
من به وبلاگ قبلی خودم برگشتما
مطالب پر بحث تر
تـک ســوار ســیــاهــی هــا
کـلـاه عـزت و تــمـدن
پدرم اصلا حالش خوب نیست ( ختم صلوات )
من به وبلاگ قبلی خودم برگشتما
آرشیو مطالب
پیوند ها
وبلاگ اصلیم
💜 بـهـار ۱۹۹۹ 💜
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان