کـلـاه عـزت و تــمـدن

 

سلام 

خرداد ماه امسال کلاه تمدنم را به سر گذاشتم و عطر فرهنگم را به دستهایم کشیدم و کرج را به قصد دیدن مراسم گلاب گیری کاشون ترک کردم همه چیز خوب بود و من برای اولین بار هوای کاشان را تنفس کردم بنا داشتیم یک به یک از آثار تاریخی بازدید کنیم از حمام فین تا آبشار خیلی دوست داشتم که از حمام فین بازدیدی داشته باشم بعد از صف ایستادن و پرداخت بلیط وارد محوطه شدیم و چشمم به لباس سبز و زیبای باغ افتاد و محو تماشا بودم تا اینکه اندک سیاهی میان سبزی ها دیدم کنده کاری هایی که روی درختان کرده بودند و دل خجسته ی مدیریت باغ که قدم به قدم روی تابلوها نوشته بود ما را در حفظ آثار باستانی یاری بفرمایید !!!! 

چقدر دلم برای آیندگان دانشجوی کارشناسی آثارباستانی سوخت که باید چند واحد بیشتر پاس کنند تا بفهمند خط نوشته ی اکبر و مهناز ارزش تاریخی ندارد و فقط یک ابراز عشق لوس است ؟ 

چقدر دلم میخواست که در کارگاه های مادر و کودک به مادران بیاموزند که به فرزندانشان بیاموزند چگونه بدون اینکه قاه قاه بخندند با تبسم بخندند و بعد خنده ی شان مبدل به اشک و بغض شود وقتی به یادگاری هایی که روی آثار باستانی ما نوشته ایم ؟ به آن ها بیاموزند چگونه یک گلمن آب محیا کنند و بریزند روی بناهای تاریخی از دست رفته و آبش را بخورند ؟ 

روبه روی حمام فین زنی را دیدم که درون جوی به همراه کودکش رفته و کودکش در حال ادرار کردن در مقابل تابلوی عاجزانه ی مدیریت ناگهان کلاه تمدنم ناجوانمردانه از سرم افتاد برگشتم که ببینم کیست دیدم یک توریست بور با موهای گندمی و یک کوله ی پشتی با تعجب بسیار به آن صحنه می نگریست تعجبش را می شد از آب معدنی که در دستش خشک شده بود فهمید و از آن بدتر پیرزن خجسته دلی که کمی پایین تر مسح پاهایش را می کشید با آب نجس !!!! 

از پله ها بالا رفتیم و وارد حمام فین شدیم کوتاه بودن درگاهی ها و تنگ بودن آن تدبیری تاریخی داشت و به صف بازیدکنندگان اضافه شدیم و با فشار ناخواسته به داخل حمام رفتیم و چند پله هم بود و خدا رحم کرد حس کردم وگرنه معلوم نبود چه به سرم می آمد ، گرمای کلافه کننده ای روی صورتم را نوازش می کرد مثل ماری که در کویر روی شن ها می رقصد و کلافه یشان می کند خیلی علاقه داشتم که به مقتل امیرکبیر بروم اما خبری از مجسمه ای که می گفتند نبود فقط خزینه اش بود که درونش چند مجسمه ی انسان بود که مثلا در حال شستشوی خود بودند خیلی جالب بود در آن حال و هوا بودم که شنیدم زنی داد زد راه رو باز کنید این خانم حالش خوب نیست ناراحتی قلبی داره !!!! من که قلبم سالم بود حالم آن طور بد شده بود دیگر آن که ناراحتی قلبی دارد که باید با دیدن ازدحلم و درگاهی کوتاه و کوچک بفهمد که مناسبش نیست حتی اگر تابلوی اخطار مقابل درب را ندیده باشد با دیدن اینکه آن زن خارج شد میخواستم به جلوتر بروم که دیدم زنی داد زد یا حضرت عباس نزدیک بود پام قلم بشه برگشتم نگاهش کردم دیدم پاشنه ی ۱۰ سانتی پوشیده آمده سفر !!!!!!! و از آن متعجب تر اینکه میخواسته از بناهای تاریخی بازدید کند !!!!!! 

میدانستم که آبشاری هم هست و آن طور که شنیده بوم سربالایی وحشتناکی دارد و دعا کردم که کسی را داشته باشد تا بقیه ی اعضای خانواده ش به برای دیدن آبشار می روند پیشش بماند و با هم صحبت کنند گرچه تنقلات بسیار بود 

این هم چندتا عکس از بناهای تاریخی 

 

 

 

 

MARYAM MARIANA ۶ لایک
Call me whatever u want :*

متاسفانه بعضی از افراد از شعور فقط ادعاش رو دارن:/ بعضی کشور ها یک ذره آثار دارن و میپرستنش ما اینهمه داریم و. قدرشو نمیدونیم و حتی روشون یادگاری هم مینویسیم!! امیدوارم نسلای جدیدی که دارن میان این کارهارو ادامه ندن

خوش آمدید ، سپاس از حضور و تبادل دنبال کردن وبلاگ هامون 

بله هموطن عزیز ، ما قدر داشته هامون رو نمیدونیم فکر می کنید چند درصد از همین افرادی که روی آثار تاریخی نقاشی کردند به تمدن و فرهنگ کشورهای دیگه غبطه نمی خورند و کشور خودشون رو جهان سومی خطاب نمی کنند؟ 
بچه بازتاب افکار و عقاید و فرهنگ پدر و مادرش میشه 

Bahar 1999

من کاشانو خیلی دوست دارم خیلی قشنگه واقعا

 

البته دیزی هاشونم خیلی خوشمزه اس خخخ

واقعا خوش سلیقه ای چون شهر زیبایی هست 

نه ما کاروان ثبت نام کرده بودیم و ناهار با اونا بود

Call me whatever u want :*

ممنونم^^

بله درست میگید امیدوارم که بهتر بشیم:) 

همه باید تلاش کنیم 

غلامرضا ...

سلام...

اینجا ایران هست باید عادی شه برات.

یاعلی

سلام ... 

خب ریشه ی همین مشکلات اینکه فکر می کنیم باید عادت کنیم نه ریشه ها رو خشکاند 
علی یارتون باشه 

همراز دل

سلام، خداقوت

انگار بعضی از ما آدما یاد گرفتیم که ارزش خیلی چیزها رو نادیده بگیریم و بدون توجه به تأثیری که رفتارمون روی اونها داره بی‌توجه زیر پای‌ نادونی‌هامون له‌شون کنیم.

کارمون مصداق ضرب‌المثل مرغ همسایه غازه. فرهنگ خودمون رو نادیده می‌گیریم و اونوقت حسرت فرهنگ آدمایی رو می‌خوریم که فرسنگ‌ها از افکار و فرهنگمون دورند و تازه اظهار تأسف هم می‌کنیم بابت اینکه چرا مثل اونا نیستیم تا به پیشرفت برسیم، غافل از اینکه اگه فقط یه ذره روی فرهنگ و تاریخ کشور غنی‌مون تمرکز کنیم و براش ارزش قائل بشیم، می‌توینم تبدیل شیم به برترین کشور تو کل جهان.

مشکل بی‌توجهی و ندیدن ارزش‌ها و تاریخ کشورمونه. 

سلام ، ممنونم 

کامنت تون بسیار زیبا بود ، ما از تمدن و فرهنگ کوروش کوروش گفتنش رو یاد گرفتیم تا ببینیم یه اتفاقی افتاده بگیم کوروش آسوده بخواب که فلان اتفاق افتاده تو نبینی 
همین افرادی که زخم به فرهنگ کشورمون میزنند برن خارج از کشور میگن که اینا زندگی می کنند نه ما ، فرهنگ کشورشون رو می بینی کیف می کنی در صورتی که اگر تلاش کنیم برای بهتر بودن به قول شما می تونستیم بهتر باشیم ، باید این فرهنگ احیا بشه 
نچ و نوچ کردن چاره ی کار نیست ، اگر فرهنگ و شهر کشورهای دیگه خوب هست به خاطر تلاش شون هست 

میرزا مهدی

سلام نظری ندارم جز اینکه بگم ببینید منم همین چند روز پیش همونجا یه عکس شبیه این چیزی که شما گفتید گرفتم

 

لینک

سلام 

تاسف برانگیز واقعا😔😔😔

Mohsen Farajollahi シ

از افرادی که پوشک بچشون رو کنار نهر آب ول میکنن و در حالیکه قاه قاه میخندن و قلیون میکشن میرن این چیزا هم انتظار میره! :) <= (این لبخند هم 100% ساختگی هست) کسی نیست بگه عاشق شدین عشقتون بخوره سرتون! چرا عشق ما رو خط خطی میکنین؟ با کفش پاشنه بلند اون خانمه کار ندارم چون تجربه میگه حتی حرف زدن در موردش خطرناکه و ممکنه همون پاشنه ده سانتی جایی تو مغزم جا گیر بشه! منم زیاد دیدم مردمی که راحت شلوار بچشون رو میکشن پایین تا کارش رو تو جوی آب شهری انجام بده :/ نمیدونم چی بگم! بعد میگن آزادی نیست این خودش آزادی مطلقه! بعدش هم میگن دهه نودی ها گودزیلان معلومه گودزیلا میشن دیگه اگر از اون دستشویی قدیمی ها میدیدن میترسیدن گودیزلا نمیشدن که! اعصاب نداریم! 

این اوج بی فرهنگی و بی شعوری هستش ، همین شمال کشور و در نظر بگیریم چقدر بعد از عید نوروز شاهد اعتراضات شمالی ها در خصوص کثیف شدن شهرشون هستیم !!!!! 

همین الان که در روزهایی که قدم به قدم ایستگاه صلواتی و نذری پزون هست چقدر شاهد بی فرهنگی هستیم !!!! بابا مگه اون رفتگر بینوا از دار و دسته ی یزید بوده آخه ؟!!!! 
نه والا منم کاری ندارم که کی کفش پاشنه بلند می پوشه و کجا میره هدف من از بیان این موضوع این بود که خب کفش ده سانتی می پوشه خدای نکرده اگر در حمام فین یا هر کجای باستانی دیگه برن پاشون پیچ بخوره یک بنای ملی تاریخی رو از بین می برند ، در حمام فین فقط بخش خزینه و جایی که مجسمه ی امیرکبیر بود نرده کشیده شده بود و باقی جاها محصور نبود 
همین روزها اگر مسجد یا حسینیه ای نزدیکتون هست گوش بدید که کودکان هم دیگه رو چی خطاب می کنند ؟‌
بچه ی گودزیلا انسان نمی شود و بچه ی انسان گودزیلا نمیشود 

حمدان مقدم

سلام. تلنگر خوبی بود.موفق باشید

سلام 

امیدوارم که رعایت شده باشه و در آینده هم رعایت بشه 
همچنین 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
سلام
آدرس قبلی من http://doshize.blog.ir بود که متاسفانه ۸ شهریور سال ۹۸ صفحه ی ورود به بیان با اتصال شما خصوصی نیست مواجه شد و این منوال تا روز یکشنبه ادامه داشت صبح روز دوشنبه تصمیم گرفتم مرور گر crome را حذف و مجددا نصب کنم به امید اینکه با حذف مرورگر مجددا رمز و نام کاربریم ثبت شده هست و با نصب مجدد قطعا به پنل وبلاگم دسترسی خواهم داشت اما متاسفانه بیان باز شد اما دیگر از رمز و نام کاربری خبری نبود فورا به دو تن از دوستان بیانی اطلاع دادم و یکی از آن ها گفت که به بیان اطلاع داده و من چندین بار به بیان درخواست ارسال نام کاربری و رمزم را کردم که به این ایمیلم بفرستید اما خبری نشد ، از گزینه ی فراموشی رمز استفاده کردم و برای ایمیل فعلیم نام کاربری و رمزی را که قبلا ساخته بودم و بایکوت بود فرستاد و من ناچار شدم با دنیایی از خاطره و تجربه با وبلاگ پیشین وداع کنم و به وبلاگی جدید با تفاوت یک h بیایم
آخرین نظرات
محبوب ترین مطالب
تـک ســوار ســیــاهــی هــا
پدرم اصلا حالش خوب نیست ( ختم صلوات )
کـلـاه عـزت و تــمـدن
من به وبلاگ قبلی خودم برگشتما
پربیننده ترین مطالب
کـلـاه عـزت و تــمـدن
تـک ســوار ســیــاهــی هــا
پدرم اصلا حالش خوب نیست ( ختم صلوات )
من به وبلاگ قبلی خودم برگشتما
مطالب پر بحث تر
تـک ســوار ســیــاهــی هــا
کـلـاه عـزت و تــمـدن
پدرم اصلا حالش خوب نیست ( ختم صلوات )
من به وبلاگ قبلی خودم برگشتما
آرشیو مطالب
پیوند ها
وبلاگ اصلیم
💜 بـهـار ۱۹۹۹ 💜
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان